ساکن خیابان نوزدهم

همانی که باید باشم :)

ساکن خیابان نوزدهم

ساکن خیابان نوزدهم

قراره که این‌جا از سانسور دور باشم، به فکر جذب مخاطب‌های بیشتر و بزرگ‌تر شدن این فضا هم نباشم. کمی هم به بی‌پردگی نزدیکش کردم! روزمرگی‌های عموماً ناراحت‌کننده و بعضاً خوشحال‌کننده‌ای این‌جا می‌نویسم.

مُنگه

چهارشنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۸، ۰۴:۲۶ ق.ظ

مو اع هرجا بروم سر وا وگردونوم
توو عو چیشای خووت سنبل می‌کاروم
می‌خوام بروم سر ره بشینوم
وو رفتن تونه وا چش ببینوم
‌‌‌‌
گویا مُنگه یعنی غُر! هر غری از بی‌حوصلگی و آشفتگی میاد. حالا حیدو هرکاری که باید می‌کرده تا حق این واژه‌ی قشنگ و تلخ ادا شه رو کرده و نتیجه‌ش شده ۲ دقیقه و سی و سه ثانیه که داره از پوست تا استخوانم رو چنگ می‌زنه و هرچه از گذشته‌ی اخیر خاکستر شده بود رو گُر می‌ده...
اجازه بدید لعنت کنم تمامِ نشدن‌ها و نشدنی‌ها رو. همه‌ی اتفاقاتی که این چند سال و حداقل این یکی دو ماه باید می‌افتاده و من نتونستم باهاشون بیشتر کلنجار برم و به‌جای اینکه درونم خوردشون کنم، به‌گوش کسی که باید، برسونم. که حتی اینجای نوشته که رسیدم فهمیدم دیگه جاش توی اینستاگرام نیست و باید جای خلوت‌تری جا بگیره تا آدمای کمتر و نزدیک‌تری بخوننش، بلکم کمتر توی زندگی واقعی روزمره‌م تاثیر بذاره و کمتر بابتش بازپرسی بشم. فقط باید بگم که روزای خوبی پشتِ این روزای من نیست...

 

+هنوز حوصله دارید از اینجا دانلود کنید؟ حیدو هدایتی - مُنگه

  • مجید

نظرات (۱۳)

حیدو👌

پاسخ:
حیدو حیدووو :)
  • بانوچـه ⠀
  • آره مُنگه یعنی غر زدن، یعنی نق زدن...

    فعلش هم از "دادن" میاد

    منگه دادم، منگه نده، میگه میده و ...

    :دی

     

    زیباست.

    پاسخ:
    باید سعی کنم به دایره واژگانم اضافه کنمش، خیلی شیرینه :))
  • یاسمین پرنده ی سفید
  • امان از بازپرسی ها... 

    اگه از من فرتر میکنی... من که اینجا هم گیرت می امدازم :)))))) تو هم هر جا بخوای جواب نمیدی😂 نمیشه به بقیه هم جواب ندی یا مثلا بگی: به شما مربوط نیست؟

    +نذار حال بد غرقت کنه پسر...

     

    پ. ن: از وقتی اینترنت رو قطع کردن... این اولین آهنگیه که تونستم دانلودش کنم :) 

    موا هرجا برم سروا وگردانم یعنی چی؟ دلم میخواد تتوش بزنم 😍

    پاسخ:
    تتو :)))) حجمِ تاثیرگذاری یعنی این :))

    قشنگ بود ... یه جای خلوت فقط واسه اونایی ک دنبالش بگردن ...

    پاسخ:
    :)

    سلام. میشه بگین این آهنگ برای کدوم شهر و لهجه ایه؟ 

    خیلی ممنونم

    پاسخ:
    راستش من هم اطلاعات دقیقی ندارم از این موضوع، ولی می‌دونم که خواننده از اهالی جنوب هست. شاید بندرعباس ... نمی‌دونم واقعا :)

    بوشهریه

    پاسخ:
    دست شما درد نکنه.
  • مهدی سراج
  • یعنی ارمش بخش تر یا با مفهوم تر از این و لهجه قشنگ تر از این هم هست

    میشه معنی کاملشو هم بزارین؟! و همچنین آکوردشو! 

    حیدو هدایتی 

    پسر هنرمند و خوب بوشهری 

     

    منم گشتم دنبال معنیش اما گیر نیاوردم دراصل مصرع اول فقط معنیش رو متوجه نمیشیم البته اونم میشه حدودشو گفت مثلا من به هرجا میرم باز سمت تو برمیگردم 

     

    اکورداشم 

    Em

    D

    ریتم شیشو هشت اسلو راک 

    من شیرازیم و این با اهنگ لهجه بوشهریه که یه نزدیکیهایی داره به لهجه شیرازی.

    اول در مورد اسم خواننده بگم که اسمش وحیده اما جنوبیا موقع صدا کردن میگن وحیدو

    حالا این خواننده واو اولو حذف کرده و شده حیدو که خیلی باحاله!

    معنی آهنگم اینجوریه:

    مو(من) اَ(از-اگر) هرجا برم سر وابگردانم(سرمو برمیگردونم"به سمت تو")(یا برمیگردم "به سمت تو")(یا از رفتن پشیمون میشم)

    تو او(اون) چیشای خووت(خواب آلودت)(خمارت) سنبل میکارم

    (ترکیبش با مصرع اول اینجوریه که بلاخره برمیگردم و هرجور شده تو رو عاشق میکنم)

    میخوام برم سر ره بشینم و رفتن تونه(تورو) با چیش ببینم

    (معمولا آدما چشمشونو رو صحنه های ناراحت کننده میبندن اما خواننده میگه میخوام با چشمای خودم ببینم که باورم بشه رفتی)

    پاسخ:
    دستت درد نکنه آقا سینا، خیلی خوب بود. :)

    اهنگشو عرفان طهماسبی هم خونده خیلی قشنگه بااون صداهم

     

    هرچی بگم کمه... 

    عاولی بود☁💚

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی