ساکن خیابان نوزدهم

همانی که باید باشم :)

ساکن خیابان نوزدهم

ساکن خیابان نوزدهم

قراره که این‌جا از سانسور دور باشم، به فکر جذب مخاطب‌های بیشتر و بزرگ‌تر شدن این فضا هم نباشم. کمی هم به بی‌پردگی نزدیکش کردم! روزمرگی‌های عموماً ناراحت‌کننده و بعضاً خوشحال‌کننده‌ای این‌جا می‌نویسم.

سخنی با یاسِ لجباز

جمعه, ۸ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۱۷ ب.ظ

بیین یاس / ناز / گل یخ یا هر چیزی که می‌نامندت ، این سومین باری است که می‌روم و از مغازه‌دار میگیرمت و میگذارمت توی حیاط . یکبار کم آب دادم خشک شدی ، یکبار زیاد آب دادم خشک شدی ، خاک هم اصلا توپ ، محبت هم که کلا کردم ولی بازهم خشک شدی . اصلا آن روز یکی از خواهرانت را دیدم در یک باغچه کنار خیابان که کسی محل سگ هم بهش نمیگذاشت ، اما عین چی بزرگ شده بود و گل های قشنگ صورتی اش شکفته بود . ایندفعه نـــاموسا مثل یک دختر خوب بمان و رشد کن ؛ قول می‌دهم عاشقت نباشم و محل سگ هم بهت نگذارم .

 

  • مجید

نظرات (۲۹)

  • بهار پاتریکیان D:
  • من جای اون گله اصلاح شدم عصن :)
    پاسخ:
    آرزو به دل موندم یکم از اون خاصیت رَوَندِگیش رو ببینم که طول ساقه هاش زیاد شه و یال و کوپالی به هم بزنه ، اما تا حالا حاصل نشده متاسفانه :))
    چه قشنگه : ) 

    دختر خوبی باش تو هم عههه
    پاسخ:
    قشنگ پسندی دردسر هم داره دیگه :))))
  • یاسمین پرنده ی سفید
  • عه گناه داره :( عاشقش باش... حالا اون دوتا قبلیا شاید مریض بودن چرا سر این خالی میکنی؟:(

    +گل یاس انواع مختلفی داره... من این مدلی تا حالا ندیدم...
    گل نازی هم که من میشناسم این شکلی نیست...
    گل یخ... این اصصصصلا شبیه گل یخ نیستا... گل یخ فقط زمستونا گل می ده... گلای زرد رنگ کوچیک و خوشبویی داره... راحتم پیدا نمیشه... مامان من پدرش در اومد تا بالاخره امسال بعد از کلی به این و اون سپردن تونست یه قلمه ازش پیدا کنه :))) گل یخ خیلی خاصه :)
    پاسخ:
    اسمی که گل فروشای قدیمی ازش یاد میکنن "یاس فرانسوی" هست . یه اسم معمولش که مردم میگن "گل ناز" هست که تو گوگل بزنی از این میاد . گل یخ هم دیدم من ، اما خیلی ها به این هم میگن گل یخ . بهر حال ، نظر من روی همون یاس فرانسوی هست :))))
  • یاسمین پرنده ی سفید
  • یه چیز دیگه هم بگم (نیشخند)
    عنوان پست رو که تو وبلاگ های به روز شده ام دیدم اول فکر کردم منو میگی... بعد گفتم نه احتمالا منظورش یاس خواننده اس :))))
    من به روحیه ی گل دوست تو می بالم :)
    پاسخ:
    منم اولش فکر کردم دارم تو رو میگم :))))

    :]
    به نظرم کاکتوس بگیر. هم آب نمیخواد و هم محبت :)
    پاسخ:
    18 نوع کاکتوس مختلف دارم :)
    آب کم میخواد و محبت بسیار زیاد :)
    اون گلا بی منطق بودند ان شا الله این با منطقی و خوب از آب در میاد ..


    :)
    پاسخ:
    اگه خدا بخواد با منطق در بیاد :))))))
    ما هم ازین گلا داشتیم . نه بهش آب میدادیم نه کود . نه ازش مراقبت می کردیم و همین طوری رشد می کرد و سر حال بود :))
    پاسخ:
    چرا خب ؟ :)))
  • رها مشق سکوت
  • منم این گلو داشتم، از چندجا پرسیدم و تو چندتا سایت گل و گیاه دیدم اسمش رو زده نازیخی
    اینقدر گل خوبی بود، همینجوری داشت جون میگرفت و رشد میکرد و گل میداد تا اینکه دو هفته نبودم، آقای خوب بهش آب ندادن و این گلمم کنار بقیه ی گلهای دیگم خشکِ خشک شد :(
    پاسخ:
    گویا با همتون خوب بوده پس ، فقط با من کدورت داشته :))))
    ماهم به اینا میگیم یخ.. ما داریم.. از بالای پله ها تا پایینش دور نرده ها پیچوندیمش.. خیلی خوبه ^__^ 
    خیلی خیلی محبت میخوان اینا :] 
    ولی عصبانیتتون از قبلیا رو سر این خالی نکنین خب.. اصن بهش میاد این دختر خوبیه :)) 
    پاسخ:
    رَوَندگیش پایدار :]
    عکس رو من نگرفتم از اینترنت پیدا کردم :))
    الان ینی من ضایع شدم؟!  :)))))
    نه گل شمام من میدونم دختر خوبیه ^__^ 
    پاسخ:
    نه خب حالا :))))
    ببینیم چوطور میشه :]
  • آبان دخت ...
  • آقا مجید آن روی چیزش بالا می آید :))

    این دیگه چه گلیه :| چرا اینقد دردسر داره :| جونم شمعدونی...یه ساقه ی خشک ازش بکاری در میاد گل میده تازه تموم فصلا هم می شکفه و هیچوقت پژمرده نیست :|
    پاسخ:
    شمعدونی که عشقه :)) دو تا ازش دارم ، یکیش یکی از ساقه هاش حدود یک متر و نیم شده :]
  • آبان دخت ...
  • آره شمعدونی...مخصوصا که کلی رنگ بندی داره...عمه م هفت رنگشو داره تو حیاطش و ما سه رنگشو :) حسن یوسف...اطلسی...و...و...و...گل ها اکثرشون عشقن! البته الان یادم اومد منم یاس داشتم ...دقیقا همین رنگی...ولی پژمرده شد :| گل ناز هم همینطور :/
    پاسخ:
    خب خوبه باز استثنا نیستم در مورد بی وفایی ناز :))))
  • نفس نقره ای
  • ما بهش میگیم ناز، و داشت از دیوار میرفت بالا! ولی تو این دما و فصل دووم نمیارن عموما! اسمش نازه دیگه؛ الکی که نیست :))
    پاسخ:
    "اسمش نازه دیگه؛ الکی که نیست :))" . این قسمت خیلی چسبید :))
  • آبان دخت ...
  • بله شما تنها نیستین :|
     البته از اسمش پیداست نازنازیه...باید نازشو خرید :)))


    :: که من از این اعصابا ندارم :| ینی دارم...ولی ناز کردن هم حدی داره دیگه :/
    پاسخ:
    نه دیگه این دوستمون تفسیر کردن اسمشو کاملا قانع شدم :))))
    برادر اروم باش :)))))))
    اعصاب نداریا !!
    ببین از بهمن ماه اینا رو بابای من به تولید انبوه رسونده 
    حیاط شده جنگل !! گلخونه!!! الانم هی میکنه ساقه قلمه میزنه زیادتر بشه 
    من نکات رو یادداشت میکنم میگم فقط شما خونسرد باش :)))

    الان مهمونا داشتن میرفتن خونشون یک ساعتم تو حیاط معطل شدن!! سر این گلا 
    پاسخ:
    اصلا همون برا شما رو دیدم دوباره رفتم بخرم ، و گرنه دیگه ناامیدشده بودم :)))))

    لطفا یه سوال بپرسید ازشون ، اینکه نور آفتاب به چه اندازه میخوان . مرسی :]
    براش آهنگ بزارید ... ببینید چطور براتون قر میده دختر کوچولو و نازنازی اتون :)
    پاسخ:
    کنار اتاقمه و تو اتاقمم همش موزیک و اینها ، از این نظر خداییش نمیتونه بهونه بیاره :))))
  • آبان دخت ...
  • هممم آره الان تفسیرشو خوندم :)))
  • بانوی خیال
  • من منظورتو فهمیدم....من منظور این پست لعنتی رو فهمیدم :/ 
    پاسخ:
    :))
  • مرتضی علیزاده
  • مثل خودمی مجید جان
    اصلا خودتو ناراحت نکن
    همون محل ندیم بهشون بهتره والا
    کسی هم به ما محل نده اصلا
    بذار خوش باشیم برا خودمون
    بی کاری تو هم ها
    پاسخ:
    آدم میبینتش میخواد دورش بگرده :)))
    مث توپ و تش هایه پدرانه بود حرفت D:
    پاسخ:
    :)
  • سمانه(اتاق دلم)
  • عه اتفاقا من یسره دارم هرسش میکنم از بس ساقه هاش تند تند بلند میشه! میدونی باید قلقش بیاد دستت...
    پاسخ:
    گل که هرس نداره آخه عه :))))))))))
  • ایزابلا ایزابلایی
  • اگه توی خونه نگهداری میکنید (ممکنه) دوام نیاره چون گهگاهی به نور نیاز داره. اما الان که هوا گرمه از تابش مستقیم آفتاب بهش جلوگیری کنید چون ممکنه بسوزه. اگه میخواید برگاش سبز و نه زرد و شاداب باشه یه جای آفتاب سایه بزارید که متعادل باشه مثلا ایوان خونه که آفتاب  مستقیم نزنه خاکشم جوری آبیاری کنید که همیشه یه مقدار مرطوب باشه. این گیاه خیلی کم توقع و مهربونه فقط قلق داره.
    پاسخ:
    چشم . امتحان می کنم روشی که فرمودید رو . ممنون :]
  • سکوتـــــــــ پاییزی
  • ما به اینا همیشه میگیم گل ناز ، از بس ناز دارن :)))
     بهله مجید جان گل میخری باید نازش رو هم بکشی نه اینکه دست روش بلند کنی :)))
    الان برو گلش رو ببوس تا قلبش نشکسته :))
    پاسخ:
    منتظر بودم تو بگی :))))
    بیا برو بینیم بابا :))))
    منم از این نازسنگی ها داشتم خریدمش گل داشت زیاد گل نمیکنه دیگه
    فکر کنم باید مواظب آفتابش باشی زیاد نشه و کود بدی
    پاسخ:
    گل هم مهمه بالاخره ، آدم بدونه گل در میارن و در نیارن بده دیگه :)))
  • خانوم ِ لبخند:)
  • منم عنوان و دیدم گفتم حتما سخنی با یاسیه :))))
    مجید والا منم به گل شانس ندارم. چندبار خوبه حسن یوسف خریده باشم؟
    نه بوس و ماچه :))))) نه ناز کردن. نه حرف زدن..نه شعر خوندن، هیچکدوم نگهشون نداشته. انصافانه اس؟ :|
    پاسخ:
    انصافانه ست ؟ :))))))))))))))))
    عالی بود :))))))))
  • ـــــ ققنوس ـــــ
  • پس یاس ها هم رویه ی آدم ها رو پیش گرفتن!
    پاسخ:
    آره فکر کنم ...
  • مرتضی علیزاده
  • سلام مجدد
    تسلیت عرض می کنم خدمتت مجید جان
    مثل اینکه عاشق شدی برادر
    هعییییییی
    پاسخ:
    حداقل خوبیش اینه که اگر بخواد ترکم کنه میمیره :)
  • سکوتـــــــــ پاییزی
  • خجالت نمیکشی به طرفدارت میگی برو ببینم بابا :)))
    پاسخ:
    نه :))))
    ^___________^
    این پست تون سوژه خبری شد
    تبریک میگم
    این گل های یخ خیلی گلای خوبی هستن،من به اندازه یه بشکه چپه از اینا پرورش میدم :)
    اگه توی پرورش این یکی هم مشکل داشتید بگید،خوشحال میشه کمک کنم:)
    پاسخ:
    آدم سوژه میشه تبریک میگن ؟ :))))))

    خداروشکر انیی که الان دارم خیلی خوب داره جواب میده ... تا ببینیم چی میشه
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی